۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

این اینترنت لعنتی

داشتم به این فکر می کردم اگر روزها از پی هم بگذره و  تجمع اعتراضی صورت نگیرد  چه نتایجی در درازمدت دارد
از وقتی اعتراضات از سطح خیابان جمع شد و تجعمات خیابانی از شکل و فرمش خارج شد و به قول  میرحسین موسوی هرگونه تجمعی به خاطر حفظ جان و مال و ناموس تعطیل شد.اتفاق خاصی رخ نداد جز اینکه بر زندانیان در بند فشار مضاعف در سال مضاعف وارد کردند و اعدامها گسترش یافت و هرچه خواستند به مخالفان حکومت در رسانه هایشان گفتند و حتی  فشار را بر اصلاح طلبان حکومتی افزایش دادند و علاوه بر بازداشت شدگان قبلی  تا انجایی که توانستند از یاران خود موسوی  و کروبی در زندانها چپاندند.
حالا هم که نه اسکناس سبز می شود و نه تجمعی در خیابان تنها  جریانی هم  که حضور دارد جنبش  درگیر در فضای مجازی است و  تا حدودی هم در موضع گیریها دربرابر حوادث رخ داده  خوب  کلیک کرده  ولی این جور که پیداست قراره همینطور باقی بماند و هیچ حرکتی هم در راستای تجمعات اعتراضی صورت نگیره . تکلیف چیه تا کی می خوایم همینطور بشینیم و دست رو موس بذاریم و کلیک کنیم .  اینترنت را در مصر قطع کردند مردم بیشتری در خیابان حضور به هم رساندند و اعتراض کردند . بعضی وقتها فکر می کنم اگر ایرانی ها اینترنت نداشتند وضعیت بهتری رقم می خورد   و به جای اینکه ساعتهای طولانی و مدیددی بشینیم و کلیک کنیم و به صورت مجازی تو سروکله هم بزنیم  , فرصت بیشتری بود در اجتماع حاضر باشیم و جمعیت را ببینیم و شاید اینجوری  بدبختی و ادبار این ممکت بیشتر تو چشمون میخورد و فکری به حال این کشور که دست گروهی جنایت کار افتاده می کردیم  .
این اینترنت لعنتی تمام زندگی مان را اشغال کرده و صرفا  همه چیز را از دریچه فضای مجازی می بینیم و اعدامها را به صورت خبر روی شیشه مانیتور می بینیم . دیگر مانند گذشته که حادثه ای رخ می داد  و از دهن کسی می شنیدم و سری تکان می دادیم و به دیگری همین خبر را منتقل می کردیم وحس می گرفتیم , نیست  . چند وقته دیگه از دهن کسی نشنیدیم  کسی اعدام شده ولی  همیشه خبر اعدام تو صفحه اینترنت می خوره تو چشممان شاید برای همین است که اعدام انسانها را به راحتی قبول می کنیم و هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم.  سال پیش در تهران انهایی هم که اینترنت و ماهواره نداشتند واس ام اس قطع بود هم می دانستند قراره کجا تجمع شکل بگیره ولی از وقتی همه چیز کشیده شده به این صفحه مانیتور  همه معتاد شده اند و کاری به جز کلیک نمی کنند . حتی اعلام حضوربرای تجمع مطرح شده در فضای مجازی هم  اخرش به کلیک ختم می شود.

 این اینترنت لعنتی